Wednesday, April 28, 2010

seindah pelangi






Lama sudah tidak berpuisi jiwa gelora eheh maka tataplah sebelum saya menutup mata maksudnya tidur untuk malam ini. Doakan pagi esok aku masih lagi bernafas eheh lagi. Sebelum itu mari aku ulas sikit pasal hidup seindah pelangi ni, setiap orang mengharapkan hidup seindah pelangi aku tahu kau juga begitu. Okay, cukup.



Mendung hari selesa meneman diri
ganti sepi tali temali
dan hujan belum berhenti
meratah sisa diri

Ruang sepi kian pengap
atma lesu kian garing
bila udara semakin berlari,


Satu suara menyapa,
buka matamu
lihat disana ada pelangi
berwarna- warni
ayuh kita kongsikan bersama
agar airmata itu lupus
diganti sejuk dingin
embun bayu kasih suci


Sekedup mata menikmati pelangi,
satu pelangi itu.




Aku tegak berdiri, menikmati pelangi. Moga kasih itu realiti.




SoSaying : Selamat malam:0


9 mereka kata:

-hazen said...

nice one!

little lady~ said...

eheh kan da bace yang ni..;)

btw thx

zaidharis said...

tyra,
ingat lagi tak?
lupa maybe :)
eh,
jemput datang blog ni ae
try this

DrSam said...

Nukilan yang bagus. Semoga hari-hari berikutnya seindah pelangi jua.

zul_akhyar said...

tinggi bhasa..da r x bwk kmus dewan dtg joden..adeh..

little lady~ said...

~~zaidharis~~~

ingat lagi awk je yg xingat sy kot..

eheh,ok i will InsyaAllah;)

little lady~ said...

~~dr sam~~~


terima kasih,,harapnya begitu juga;)

little lady~ said...

eheh mane ade tggi
bese bese je lah..


yela ambik med kan mne kene gune kamus dewan,,hehe;)

-hazen said...

aah, nak diceritakankah dimana?huhu.