Tuesday, August 31, 2010

jojo the junior aka aku




Petang itu lepas habes kelas macam biase aku dan member menunggu bas untuk balik ke Nilam court, kerana orang yang sangat ramai dekat bas stand aku port seberang jalan atas haih apa pulak name mende alah tu tapi yang pastinya ia diperbuat dari batu dibawah pokok yang meliuk lentok ala Kajol menari dalam Kuchi Kuchi Hota Haih. Mengancam habes, perghh.



Aku pun mendendangkan lagu nih, bagi melepaskan tekanan yang berbuku di dada,. Sambil lagu berdentum-dentum telinga, orang kiri kanan dah tak peduli yang penting ketenangan harus dikecapi! Wahaha. Maka aku menyayi, bayangkan suara ala- ala Mariah Carey gitu ye:



"come with me stay the night


u say the words but boy i don't feel right

but do u expect to me to say

u know it's just a little to late"

"u take my hand

and u say u've change

but boy u know u begging don't fool me

bcuz to u it's just a game"

"so let me on down

cause time has made me strong

i'm starting to move on

im gonna say this now ur chance has come and goooonnnnnnnnnneeeeeeee"

"yeahhhhhhhhhhhhhh"


Tetibe ada sorang kawan ni, budak rumah kawan aku. Minah ni memang jenis poyo dan mulut dia memang kasi kaw la, tapi hati dia memang baek dan solehah dia memang tak dapat disangkal. Dengan selambanya dia datang tegO aku


"Tyra, nah ni amek lima posen. Cukup tak ni? Nak beli air? Sejak bila buat part time ni? Penyanyi jalanan?" Kata dia dengan muka tak bersalah.



Aku terkedu semena- mena. Muka dah macam cicak tertelan kapur plus alah constipation(sembelit). Bayangkanlah, terkejut tak usah nak cerita. Aku hanya mampu


"Aaaaaaaaaaaaaa..."



Dan minah tu boleh pulak gelak terkekek kekek macam nenek kebayan. Kalau boleh bagi bom jangka seronok jugak, haih.



Moral of the story: Berzikir, jangn menyanyi.


2 mereka kata:

Anonymous said...

berzikir? errr,kau buat ke ape yg kau cakap?

Anonymous said...

mencuba utk wat tu lebih baek daripada ta de lsg kan?