Sunday, December 28, 2008

Hakikatnya


aku tidak tahu apa yangku mahu katakan disini. tapi yangk tahu saat ini jiwaku bergelora. Ak buntu dan aku tidak tahu. Aku ah aku keliru. Aku bukan hamba ALLAH yang baik aku ingim sekali menjadi hamba Allah yang baik. Aku sedar kerana ilmuku terlalu sedikit dibandingkan dengan mereka yang lain walaupun hanya rakanku disekolah, sebaya denganku. Bagimana aku ingin menarik mereka yang berada dalam zulumat ila nnur jika aku sendiri kukira berad dalam zulumat dan nur juga. Hatiku tidak tetap dan adakalanya ku terpesong jauh dari landasan. Aku ingin sekali berada di jalan dan laluan yang benar meski aku bereda dalam duniaku sendiri tanpa aku peduli akan sekelilingku. Tida siapa yang menunjukkan aku jalan biar aku carinya sendiri.. biarlah aku bertawakal kepada yang esa semoga jalanku ini disuluhi iman dan taqwa..

aku sering lupa dan aku yakin ramai sekali yang lupa akan hakikat kehidupan in..
aku lupa aku ini hamba tuhan yang diberi oeluang untuk menghirup udara di bumi tuanku ini. Dan aku akan ditanya segalanya apa yang aku perbuat di dunia
ini..

0 mereka kata: