Saturday, August 22, 2009

ahlan wasahlan Ramadhan...



di keheningan malam

tafakur di kejauhan

merindui kasihmu Tuhan

bantuan di perjalanan

kutitiskan airmata taubat segala dosa

moga terlerai penghijab kalbu

antara kau dan aku…

Dosa2 semalam yang menjadikan hati gelap zulumat,aku pasrah. Inginku dakap sekedup kasihmu Tuhan n tanam ia jauh di dasar hatiku agar ia menjadi benih dan bercambah dalam jiwa yang kegersangan cintaMu Ilahi.. Cinta abadi..

Aku yang ternoda dengan maksiat dan kezaliman yang aku ciptakan sendiri, kian membakar atma yang semakin gersang dipalit noda dan dosa hitam, kelabu…aku mencari dimanakah cahaya yang bisa membawa aku ke syurga..agar aku tidak lagi berjalan melawan arus kerana aku manusia biasa yang inginkan kehidupan yang dipenuhi bunga2 indah mekar dan mewangi…aku mengikut fitrah…


“maka sesiapa yang bertaubat setelah melakukan kejahatan dan mempebaiki diri,maka sesungguhnya Allah menerima taubatnya. Sesungguhnya Allah Maha Pengamoun dan Maha Penyayang…”

~al-Maidah 39


Selamat menyambut Ramadhan al-Mubarak aku ucapkan kepada smue kawan2 blogger dan kawan2 yg kusayangi smue...Semoga Ramadhan kali ini memberikan makna yg lebih besar utk diri kita smue dan menjadikan kita srg insan yg lebih baik dr sebelumnya.. Selamat melakukan ibadah kepada yang maha Esa,mohonlah keampunan dari Allah.. Selamat datang juga ke madrasah tarbiyah Ramadhan yang menjanjikan seribu bahkan sejuta fadhilat yang kita xpernah tahu... Semoga dapat menikmati dan memiliki lailatulqadar yang diimpikan dalam tidur dan jaga,,,


~wallahua'lam..~


0 mereka kata: