Tuesday, January 6, 2009

Panorama Kehidupan


sedikit panorama kehidupan ari ni..
ingin kukongsikan bersama kalian semua..seprti biasa aku menaiki bas pulang ke rumah...
aku hampa apabila kakiku menjejak ke dalam perut bas..kulihat bas agak crowded..
ditempat blakang bdk skul ak dan mahad laki la conquer...
aku mengeluh,tibe2 srg bdk yg skul ak yg ku cam mukenye,penah kulihat..
tp dimana ya?dia melambai2 ke arahku..

ak xbape knal tp besela ak kan popular..kih8..
naseb baekla dpt tmpat..kalu tidak maunye ak pengsan bdiri dlm bas 2...
setelah 15 minit pjalanan bas bhenti didepan smka falahiah..
lalu naeklah segerombolan plaja2..bas 2 ak rase da mcm tin ikan sardin..
mcm mne la ak nk trun kejap ag,bergesel2 bahu plak nnti..uh..
kulihat sekitarku bdak2 mahad laki yg kukira adek2 i2 diam saje..

jika dbndingkan td galak juga mereka bcerita dan ketawa..
tiba2 ntah mamat falahiah mne mjerit
"woi budak mahad laki 2 nk gocoh mari ar"
dan banyak lagila dorang cakap,mmg nk cari pasal..huh..
tp adek2 ni syap je..bgus btol..mgkin mereka xnk cari pasal
memandangkan bdak falahiah 2 mmg nmpak hardcore..
dan srg adek mahad laki yg cute ni ckap kat kwn dye...
"kalo da name org islam msti kne sabar...sabar jela..."
aku gmbira mndgr ayat i2..iyalah,at least ak dpt berbgga dgn mereka yg
bersekolah same jenis dgn ak...kih8...
alhamdulillah mereka mempraktikkn apa yg mereka blaja...


'assobru minal iman'
'waddu'a silahul mukminin'
dan ak hrp ak mndapat pngajaran dr apa yg kulihat dan phatikan hari ini...
rencam kehidupan,itulah asam garamnye...
moga kalian juga begitu..


owh...satu perasaan yg ak ingin kongsikan bsama kalian..esok result smu
kuar..bdebar2 ni..mgkin ak xdpt full krn yg mdapat mumtaz katanya 143 seluruh YIK..
ntahlah,kalo ade rezeki adelah..
namun jika tidak,aku pasrah dan akn mcuba lagi..
bak kate ifah kegagalan adalah kejayaan yg tertunggak...
jadi akanku langsaikan hutang kegagalan itu dgn bayaran kejayaan..
insyaallah...amin..
moga tsg mdapat full semuanya...
dan moga Allah mngabulkan doa kita...

2 mereka kata:

farah said...

bagus2..bdak mane la tuhs..^^

bukan pencinta wanita said...

tawla..
cute sgt bdak 2..
hahaha...
geram ak..
ceyhs..
rajem farah drop by blog ak..
dye pye blog private..
kerek btol minah ni...