Tuesday, December 30, 2008

Bulan, Bintang dan Hamparannya


Bulan, bintang dan hamparannya..

Aku adalah bintang
Yang menghiasi dada awan
Bersinar di persada langit
Menghilang di pagi hari

Aku adalah bulan
Yang menyebarkan
Cahaya nan gemilang
Menerangi alam kelam

Aku pula hamparan
Yang membentangkan jasad
Kepada kalian
Yang menjadi singgahsana setiap malam

Kita bersetia
Tidak bercerai selamanya
Kerana tanpa kita
Gelaplah dunia
Hilanglah serinya

Bumi kini menjadi saksi
Melihat kita bertiga
Membawa haluan sendiri
Bumi kini menyanyi meratapi
Bilakah lagi kita akan bersatu kembali

Tapi bumi hanya bermimpi
Kita tak mungkin bersua lagi
Bumi menangisi kegelapannya kini
Di saat matahari menghilangkan diri..

~tamat~


Sedikit catatan..
Aku tahu puisi ini agak menyalahi undang2 alam..
Tapi aku sampaikan mksud tersirat disebaliknye..
Fikir2kanlah..
Adiosa..

Miss u all..

0 mereka kata: